söndag 29 april 2012

Det gäller att börja i tid...

Ifjol skickade jag inga hemmagjorda julkort, november gick fort och december ännu fortare... :)
Nu hittade jag av en händelse till Hjertebodens juleblogg och bestämde mig för att göra ett värmeljuskort. Förhoppningsvis fortsätter jag skapa julkort, det vore ju himla bra att ha ett gäng på lager när december åter knackar på dörren!
För att vara med i Hjertebodens utlottning ska man skapa 3 julkort (eller juliga alster). Först ut är en tag.
 Närbild på snöstjärnorna som jag embossat med Viva Decors embossingcreme. Rolig effekt!
 Ett värmeljuskort, modell mini! På insidan tänkte jag skriva en hälsning när det är dags att ge bort. Måtten till denna fick jag på en pysselträff förra året.

Till sist värmeljuskortet gjort enligt Audhilds beskrivning.
 Blommor från Prima, som fått sig lite krackeleringsfärg. Bladpunch från MS, lite stickles på dessa förståss!
 Beskrivningen på hur man gör en shakerbox finns hos superduktiga Camilla.
Closeup of the shakerbox. You can find a great tutorial at supertalented Camillas place.
 Insidan. Den stora paljettsnöflingan kommer från IKEA. På tagen en personlig hälsning.
Med denna vill jag delta i:
With this card I would like to enter:
Midweek Magnolia #8 - Open theme

Tack för titten!
Thanks for looking!

2 kommentarer:

  1. It´s all beautiful!
    hugs Nicolet

    SvaraRadera
  2. This is just gorgeous, I love all the white and the pretty details. Thanks so much for sharing with us at Midweek Magnolias
    Hugs Julie P

    SvaraRadera