måndag 19 januari 2015

Vinterkort

 
Ett av mina vintriga favoritmotiv är just denna Tilda som kramar snögubben. Det passade bra till Paradise of Magnolias nya utmaning som har temat "Two or more characters", där jag är gäst-DT. Var med och visa din tolkning!
Symaskinen har kommit till användning igen och så har jag använt en av mina nya dies; tagen från Magnolia. Helst skulle jag vilja ha alla DooHickeys som finns!
 
 
Jag fortsätter att rensa i restpapperslådan och använder dekos som bara legat och samlat damm.
Snöflingecharmen är målad vit och har fått stickles och en kristall på sig. "Kvisten" med bär kommer från en blombukett. Hörnet är gjort av lera och form från Martha Stewart.
 

Träbladen och hjorten är såna där som i och för sig inte är så gamla, men har legat och väntat på rätt tillfälle. Den ceriserosa blomman är från Prima. Snöflingan under blomman är stansade i 2 olika toner av turkost glitterpapper.

 
Närbild på motivet som är målat med distressrefiller. Snöfärg och stickles också såklart!
 
 
Jag deltar också i:
Simply Magnolia - Vintage or Shabby chic
Kort o Mania - # 122 Anything goes
Marvelous Magnolia - # 84 Anything goes
StampARTic - Vinter
Time for Magnolia challenge - #78 Let it snow
 
Tack för titten! :)
Thanks for looking! :)

5 kommentarer:

  1. For ett flott vinter kort du har laget! Tusen takk for at du bidrar på utfordring hos Scandinavia Paper Fun.
    DT Vibekke

    SvaraRadera
  2. Such a beautiful card, with perfectly coloured Tilda and gorgeous finishing touches!
    Thanks for joining us at Simply Magnolia and good luck!
    Hugs Nicola xxx

    SvaraRadera
  3. This is soooooo gorgeous love all your beautiful Embellies too! Thanks for joining us at Marvelous Magnolia.

    SvaraRadera
  4. Så herlig, mange flotte detaljer her :)
    Takk for at du deltar hos KortOMania!
    Siri DT

    SvaraRadera
  5. Dette kortet var bare nydelig og med et herlig motiv. Tusen takk for at du deltar hos Scandinavia Paper Fun. Hilsen Kirsten.

    SvaraRadera